בובות על חוטים
כתוב חוות דעתתוכניות הריאליטי כבר מזמן כבשו את עולם הטלוויזיה והתרבות, אך מה עומד מאחורי סוד ההצלחה?
בהרצאה נעסוק בתוכניות הריאליטי, איך זה עובד, נחשוף כמה מהסודות והמניפולציותאשר מופעלות בתוכניות הריאליטי לא רק על המשתתפים אלא גם עלינו הצופים, ומה גורםלנו להתמכר אליהן כל כך,בהרצאה גם נקבל כלים אשר ישמשו אותנו לצפייה ביקורתית בטלוויזיה, נלמד כיצד להיותרגישים מודעים למסרים גלויים וסמוייםונעמוד על דמותם של גיבורי התרבות החדשים, גיבורי הריאליטי ועל הקשר הישיר שלהםלמציאות הנוכחית, מציאות בה "כל אחד רוצה להיות מפורסם".ההרצאה חוויתית ומעשירה, והיא מתאימה לכל סוגי הקהלים, צעירים, מבוגרים, תלמידים,אנשי חינוך, סטודנטים, אנשי תקשורת, ובעצם, לכל אחד שצופה מדי פעם בטלוויזיה, כמו כןהיא קיימת במספר גרסאות בהתאם לדרישה.
הריאליטי הוא כבר מזמן לא רק הז'אנר הטלוויזיוני הפופולארי ביותר של זמננו, הוא תרבות שלמה!
אז מה יש בהן, בתוכניות הריאליטי, שגורם להן לזכות להצלחה מטאורית שכזו? מה מביא מיליוניםלהתמכר ולצרוך את הסם הזה שעות רבות בשבוע ובשאר הזמן לדבר על זה ללא הפסקה בעבודה,בבית הקפה ובבית.
בהרצאה נענה על כל השאלות האלה ונתאר בהרחבה ובעזרת כלים ביקורתיים את התופעה הכל כך רחבה הקרויה "תרבות הריאליטי"
*כיצד עובד המנגנון
נציץ אל מאחורי הקלעים של תוכניות הריאליטי, כיצד ובאיזה כלים מופעלים המתמודדים על מנת לרגש,
להצחיק או לספר לנו הצופים סיפור דרמטי, ומתי ההחלטה לבכות, לצחוק ולהתרגש היא באמת שלנו.
*הטרומפלדורים של היום
נדבר על גיבורי התרבות שמצמיחה תרבות הריאליטי, אילו תכונות נדרשות מהם על מנת להפוך לכאלה,
מה ההבדלים בינם לבין גיבורי התרבות של פעם וכיצד נבנית דמותו של גיבור הריאליטי במוחו של המפיק.
*הריאליטי כמורה, וכמחנך בעזרת מסרים
מהם המסרים הסמויים והגלויים בתוכניות הריאליטי השונות, כיצד ממלאת תרבות הריאליטי תפקיד
מרכזי כמעצבת תודעה הישגית ותחרותית אך גם מנוכרת, וכיצד עומדים מסרים אלה אל מול המסרים
בתוכניות האחרות המשודרות, בדגש על תוכניות הילדים והנוער
*מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול? מפורסם!
כיצד מותאמת תרבות הריאליטי בצורה מושלמת לרצון של דור שלם להיות מפורסם, ואיך הפך הפירסום
להיות למטרה עצמה ולא אמצעי לההגשמה עצמית.
מה מסתתר מאחורי החיוכים המצולמים של המפורסמים וכיצד נראים באמת חייהם בזמן שהמצלמה
אינה פועלת.
מה קורה לכוכבי הריאליטי בזמן 15 דקות התהילה שלהם ואיזה מחיר הם משלמים לאחר שדקות אלה מגיעות לסיומן.
*לסיכום:
המטרה של ההרצאה איננה להגדיר את הריאליטי כתופעה תרבותית שלילית המאיימת על כולנו, אלא
קודם כל להציץ לתוך עולם, חדש יחסית, שהנסתר בו הוא רב על הגלוי, ולהגביר את המודעות למרחב
התרבותי והדינמי בו אנו חיים.
כמו כן המטרה היא לשנות את הרגלי הצפייה של כולנו ולהפוך אותם מפאסיביים ומקבלים ללא תנאי,
לביקורתיים ורגישים לכוונות נסתרות, לא רק בתוכניות הריאליטי אלא בכל התוכניות המשודרות..
המטרה אינה להטיף אלא לקיים דיון, כדי שלא נהפוך לבובות על חוטים.
ההרצאה כוללת מצגת ויזואלית עם שקופיות וקטעי וידאו שונים
0 חוות דעת