המוח הגמיש התודעה והסבל האנושי
כתוב חוות דעתגישת אומנויות הלמידה יוצאת מתוך ההנחה שאנחנו כבני אדם מביאים על עצמנו את הסבל, מתוך חוסר היכולת שלנו, להיות מודעים לכך שהסבל האישי של כל אחד מאתנו, נגרם על ידינו ושיש בכוחנו, מתוך יצירה של מודעות, למנוע אותו.
בהרצאה, נבין כיצד התודעה נבנית ומהם רכיביה. ננסה לענות על השאלה Nature or nurture, נופתע מהדרך בה המוח רואה את העולם ומפרש אותו וכיצד מידע בלתי תקף, שנקלט בצורה לא בדוקה מהסביבה (גירויים) מקבע דפוסי פעולה אוטומטיים שהם רפלקסים תודעתיים. נבין את המקום המרכזי של תהליך הלמידה ככלי אבולוציוני, המשפר את יכולת ההישרדות שלנו. נזהה את "מותר האדם" היא השפה כמתווכת של המציאות.
גישת אומנויות הלמידה מניחה שכל אחד ואחד מאתנו מופעל על ידי תודעת מציאות שונה ורק יכולות מוחיות כנוירוני מראה, מאפשרים יצירה של תקשורת ותרבות. כל התהליכים הם, לשיטה זו, דטרמיניסטיים ורפלקסיביים לחלוטין. נבין שבמוח אין כלל תהליך של עיבוד המידע כבסיס לפעולה, ובכל זאת הוא גמיש לחלוטין, מהיר ומדוייק בביצוע הפעולות שלנו.
בהרצאה, אחשוף את הגישה המצמצמת של אומנויות הלמידה, הרואה בכל מרחב הפעולות החינוכיות / טיפוליות / אימוניות משום פרוצדורה אחת, למידה, שכל מטרתה לבטל תבניות מוח מגבילות וליצר ולתחזק תבניות מועילות.
שמות שונים ואוצר מילים שונה , אינן משנים את העובדה שהכל מתנקז במניפולציות על רפלקסים נרכשים. הבנה זו והשפעות מתחומים שונים כבודהיזם, דטרמיניזם, אונטולוגיה (תורת היש), אפיסטמולוגיה (תורת ההכרה) ועוד, אפשרה יצירה של מרחב של למידה שמפתחת מודעות, פיתוח אינטליגנציה ברמותיה השונות ומאפשרת ויתור על הסבל ובחירה באושר.
אומנויות למידה היא גישה כוללת, שאורגת בתוכה את כל מה שיוצר אותנו כבני אדם, מפעיל אותנו ומאפשרת לשנות את התודעה והמציאות של כל מי שסובל, בצורה שהטבע פועל.
0 חוות דעת