
הרצאות בנושאי קוסמטיקה וטיפוח לגברים
בשנים האחרונות, גדלה הפופולריות של הרצאות בנושאי קוסמטיקה וטיפוח העור, שעוזרות לגבר לגלות דרכים שבעזרתן יוכל להפגין מראה גברי מטופח של בן המילניום החדש.
אז אם אתם מחפשים נושא שיעניין את העובדים ביום הגיבוש הבא, הרצאה על קוסמטיקה גברית שתגביר את הבטחון הגברי ותסקרן גם את הנשים שבחבורה, יכולה להיות רעיון נהדר!
ברבע הראשון של המאה ה-21, לא קשה למצוא דוגמאות ברורות לפשטות האלגנטית שחוללה המהפכה ביחסיהם של גברים עם גופם ועם אורח חייהם (בין אם המהפכה מתבטאת בשימוש במוצרי טיפוח או בפנייה למכון המתמחה בהסרת שיער לגברים).
השינוי שחל בתפיסת הגבר כלפי נושא הטיפוח, מסייע לקידום בריאות טובה יותר, לטיפוח העור ולשיפור המראה החיצוני.
מה עוד אפשר ללמוד מהרצאות בנושאי קוסמטיקה וטיפוח הגבר?
על שינוי זהויות והתנהגויות מגדריות
עד לפני זמן לא רב, היו מוצרי הטיפוח מיועדים יותר לקהל הנשי. שוק מוצרי הטיפוח לגברים הוא כתינוק שזה עתה נולד. הנוהג של גברים להשתמש במוצרי טיפוח שיועדו באופן מסורתי כמעט אך ורק לנשים, העלה בקרב המומחים כמה שאלות מעניינות לגבי שינויי זהויות והתנהגויות מגדריות. לדוגמה:
– מהי חשיבותו של הגיל מבחינת היותו גורם בנכונות של הגבר להשתמש במוצרי טיפוח או לעבור טיפולים קוסמטיים?
– האם לגברים נוח לדבר עם אחרים על שיטות הטיפוח שלהם, כמו לנשים?
– האם הטיפוח הגברי הוא למעשה צורה של צריכה בלתי נראית?
מחקרים מצאו כי גברים לא נוטים לדבר בפתיחות על העובדה שהם משתמשים בקרם לחות או במוצר אחר לטיפוח העור. למרות שהגברים, כמו הנשים, לחוצים לשפר את המראה שלהם ללא הרף, על מנת להשיג יתרון בשוק, עדיין, גברים עשויים להשתמש במוצרי טיפוח, אבל מעדיפים להסתיר זאת מאחרים.
האם דברים השתנו עם הזמן?
ובכן, נראה כי הזמינות הרבה של מכוני יופי לגברים יכולה להעיד על תהליך שהולך ומשתנה לנגד עינינו, כשגברים פחות נרתעים מהאפשרות לקבל טיפולי יופי במכונים אלה, ופוסעים בגאון אל המכון, ללא חשש שמא ׳יתפסו על חם׳.
על השפעת הרשתות החברתיות
בימינו, ניכרת השפעה עצומה של פלטפורמות המדיה החברתית – טיק-טוק, אינסטגרם או פייסבוק – המדרבנות את הגברים להיראות במיטבם כשהם מעלים תמונות או סרטונים שלהם למדיה החברתית.
אחת התופעות השכיחות היום מתבטאת במוצרי טיפוח המשמשים לעתים קרובות כמוצרים לשני המינים, ומציעים נוסחאות יעילות עבור גברים ונשים כאחד. עם זאת, חברות קוסמטיקה מובילות בעולם החלו לפתח ולייצר מוצרי טיפוח שונים המיועדים במיוחד לגברים, כולל ג׳ל גילוח, קונסילרים סמויים או מוצרי אנטי-בוהק יעילים מאוד למאפייני העור הגברי. בנוסף, מכוני יופי המיועדים לגברים, צצים בכול מקום, כמו פטריות אחרי הגשם.
הטיפוח הגברי הפך לעסק שחווה צמיחה חסרת תקדים, עסק שמטרתו לגרום לגבר להיראות טוב ולחוש בטוח בעצמו.
חברות הקוסמטיקה השונות מבינות שבני דור המילניום ניזונים מהסיפורים המועברים אליהם במדיה החברתית, והן משתמשות בפלטפורמות אלה כדי להציג בפני הגברים באופן חזותי את מרכיבי המפתח של המוצרים שלהם. מותגי קוסמטיקה רבים מודעים לאסטרטגיית הצמיחה היעילה ביותר שמציעות הרשתות החברתיות, והם מביאים ויזואליות רבה יותר לסיפור שלהם, כדי להמחיש את התועלת שבטיפול העצמי והשפעתו המבורכת על הגוף, המראה והנפש!
על הפיכת הטיפוח הגברי למיינסטרים
ככול שהטיפוח הגברי הלך והתפתח הוא הצליח להפוך היום למיינסטרים. יותר גברים, בני המילניום ובני דור ה-Z, שואפים להיראות במיטבם מדי יום, לא רק במציאות אלא גם בתמונת הסלפי שיעלו לחשבון האינסטגרם שלהם. מותגי קוסמטיקה מנוסים מציעים לגברים מוצרי טיפוח איכותיים, הנותנים מענה לשאיפות אלה.